torsdag 28 juni 2007

personliga reflektioner av Fredrik

Från en som vant sig dom senaste åren (ja, 16 om man nu ska vara noga) att stå vid sidan av som arrangör så var det lite ovant att stå vid sidan som nästan ren turist och inte ha någon officiell roll varken som arrangör, förare eller något annat jobb inom tävlingen....

men det har varit jättekul att följa midnattssolsrallyt som verkligen har utvecklats till en supertävling där nästan allt har flytit perfekt (resultatservicen kan väl utvecklas en bit till tycker jag som arrangör själv och som tävlande som har upplevt perfekt ordnade rallytävling på den biten redan för 18 år sen)

Däremot så värker det nästan i högerfoten av längtan att själv köra..... det är inte kul att stå bredvid och inte jobba på det sättet....

sen är jag jättestolt över pappa som har kört (aningens för långsamt mot vad han kan egentligen) men utan drama och problem och det är verkligen det viktigaste för den här tävlingen.... och farten kommer nog komma imorgon..... tror och hoppas jag....
med lite tur och framförallt så hoppas jag att han kan komma bland topp 10 på söndag.....

och gör han det så ska jag vara snäll ;-) i mina slutkommentarer på söndag........

2 kommentarer:

Anonym sa...

F-n Fredrik, vilen underbar blogg du kör! det känns nästan om om man är på plats själv.
Kul att se att "pappa Roffe" åker längre än bara av rampen i Kristianstad denna gång ;-)

Förra året kunde jag se alla bilar och förare på morgonen efter uppehållet i Uppsala, men nu är detta ett fantastiskt sätt att hänga med.

Det verkar vara en rejäl kamp mellan Arne, Janne, Björn, Stig och Magnus, 11 sekunder mellan 5 förare!!

Fortsätt rapportera, det är en härlig läsning

Robert Reinsson
Almunge - Uppsala

Anonym sa...

Det är inte bara din högerfot som saknar skogen, vi saknar dig utmed sträckorna, för det vet ju både du och jag att det är i skogen dom riktiga karlarna håller till, inte på racerbanan. ;o)